Szerkesztőségünknek stra­tégiai, hosszú távú célja bemutatni Katonatelep egyedi és sajátos értékeit. Ezek közül is szeretnénk hónapról hónapra vállalkozóinkat bemutatni. Eddig a MI BOLTUNK, a HOLLÓ-HÁZ mutatkozott be. Most az alábbi cikkel egy fiatal közgazdász rovatvezető mutatkozik be, vállalva, hogy rovatában meg tudja szólítani telepi vállalkozókat. Makai Krisztiáné a szó:

Makai KrisztiánAlkalmanként cégeknek tartok csapatépítő tréningeket. Ezeknek egyik szerves eleme, hogy összegezzük, pontosan hány év tapasztalat koncentrálódik az adott teremben. Amikor 10-12 résztvevő összegzi, hogy esetenként több mint 100 évnyi szakmai tapasztalat van jelen, érezhetővé válik a levegőben egy olyan alázat, tisztelet és vágy ennek a 100 évnyi tapasztalatnak a kiaknázására, melyhez fogható érzés kevés van. Kevés olyan település van, ahol ilyen fajta közösségi tudatról írnak, viszont ahol előfordul, ott gyorsan megnő a helyben lecsapódó profit, a szolgáltatások minősége és az élettér harmóniája. Mikor emberek egy csoportjában felébred a vágy, hogy korábban elérhetetlennek tűnő célokat valósítson meg, onnantól kezdve lesz a csoportból nagy betűs CSAPAT. Ilyen módon lesz egymás mellett lakókból egy közösség.
Régóta élek Katonatelepen, mégis gyakran fordul elő, hogy találkozok egy-egy vállalkozóval mindentől függetlenül és kiderül, hogy Ő is itt lakik. Ez olyankor mindkettőnket kellemes érzéssel tölt el, azután ez az érzés elillan a szürke hétköznapok forgatagában. Talán vállalkozói fórumot kellene alakítanunk? Klubrendszerben működni? Találkozzunk havonta egyszer az iskolában, hogy megosszuk egymással ismereteinket, bemutassuk szolgáltatásainkat, együtt ötleteljünk pályázatokról, módszerekről, reklámozásról, hatékonyságról? Hozzunk létre egy helyi vállalkozói regisztert? Vagy egyszerűen mutatkozzunk be egymásnak ezen újság hasábjain keresztül. Minden értékekkel teli utazás egyetlen lépéssel kezdődik. Kezdjük ezzel az újsággal! Hogy mi értelme ennek? Anno, mikor elkezdtem közgazdasági tanulmányaimat, ki kellett számolni, hogy milyen hatása van egy közösségre egy külső beszállító.

Egy rövid példával élve:
A katonatelepi kisboltban vásárolok >Aki katonatelepi munkaerőt foglalkoztat >Aki a fizetéséből helyi vállalkozótól vesz tűzifát >Aki katonatelepi könyvelőt bíz meg a könyveléssel > Aki a könyvelési díjból csináltatja meg az autóját a helyi karosszérialakatossal > Aki katonatelepi cégtől rendeli meg gyermeke születésnapjára a sültes tálakat > Aki a helyi cipésszel javíttatja meg a cipőjét > Amely cég helyi lakatossal javíttatja meg a kapuját > Aki a helyi vállalkozó által üzemeltetett útmenti büfénél szokott reggelizni > Aki a katonatelepi üvegezőtől rendeli meg az új fürdőszobatükrét > Aki a helyi építési vállalkozóval újíttatja fel a helyi pályázatíró segítségével megnyert műhelyét és így tovább a végtelenségig… Mindez akkor válhat valósággá, HA TUDJUK, HOGY AZ ÁLTALUNK IGÉNYELT TERMÉKRE, SZOLGÁLTATÁSRA VAN-E HELYBEN MEGOLDÁS. Ha nem tudjuk, hogy van-e helyben szakember, kereskedő, szolgáltató, akkor a könnyebb megoldást választjuk, elindulunk, és addig megyünk, míg nem találunk máshol, de akkor nem részesül belőle a helyi kisbolt, a helyi munkaerő, a helyi vendéglátós…. Ugyanakkor, ha a helyi vállalkozót bízzuk meg, ami által növekszik bevétele, helyi alkalmazottat fog először keresni, amely növeli a helyben maradó és nem elvándorló pénz mennyiségét.
A közérdekű információkat ismerheti mindenki, de vajon mindenki tudja, hogy van helyben vízvezeték szerelő, könyvelő, autóriasztó forgalmazó, szobafestő, napelem forgalmazó, cipész, ügyvéd és profi takarítócég? Ha Katonatelep összes vállalkozója összegyűlne egy teremben, hány év üzleti tapasztalat lenne egy helyen? 50? 500? 5000 év? Ön, aki e sorokat olvassa, el tudja képzelni, mennyi mindentől óvna meg egy vállalkozót és mennyi sikerhez segítené hozzá 500 évnyi tapasztalat?
Mi a legjobb módja, hogy tudjunk egymásról? Látszódjunk! Első lépésként mutatkozzunk be eme újság hasábjain és keressük az apró lépéseket, melyekkel közelebb kerülhetünk ahhoz, hogy megtaláljanak, hogy megtaláljuk egymást… Az újság által lehetőség nyílt arra, hogy lakókból még inkább lakóközösséggé váljunk, hogy csoportból csapattá érjünk.
Várjuk az ötleteket, javaslatokat és legfőképpen a jelentkezőket, akik láttatni akarják magukat.